AMK Permatang Pauh

Kalau takut dilanggar kereta.. jangan berumah ditepi jalan!!!

Penanti: Pengajaran Terakhir Untuk UMNgok – malaysiakini

Posted by amkpermatangpauh on June 1, 2009

Berapa Pilihanraya Kecil dah kita lalui sepanjang penggal ke-12 ni..? Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Bukit Selambau, Batang Ai dan terakhir sekali ialah Penanti.

5 Pilihanraya Kecil, dan 4 kekalahan untuk UMNgok/Barisan Nasiyonal…

Macam-macam cara dah UMNgok gunakan baik untuk menidakkan kemenangan Pakatan Rakyat mahupun untuk mengecilkan jumlah majoriti dengan tujuan yang UMNgok sahaja tahu tapi semuanya gagal secara terhormat. UMNgok tetapi gagal.

Kalau dulu, UMNgok banyak bergantung pada hantu-hantu Pilihanraya peliharaan UMNgok/Barisan Nasiyonal, kini UMNgok dah banyak menukar strategi… strategi menghilangkan peti undi masih populor lebih-lebih lagi dikawasan pedalaman dan yang paling akhir dan sedikit advance ialah dengan meramaikan calon.

Tu pun UMNgok gagal jugak untuk mengurangkan majoriti kemenangan Pakatan Rakyat. duit habis untuk menaja calon bebas, matlamat haram tak sampai… sikit pun tak sampai target.

Jalan terakhir untuk mengurangkan ketebalan muka UMNgok ialah dengan tidak meletakkan calon, tetapi menggunakan proksi…

Minah Ronggeng punya potensi untuk digunakan di Penanti dan UMNgok memang jarang melepaskan peluang… orang dah mengangkang, mana la UMNgok reti nak jeling-jeling je… baka UMNgok ni baka terpilih… nafsu serakah UMNgok lain macam sikit. pantang terjeling, pakat-pakat bedal terus.

Maka beramai-ramai lah UMNgokrism membedal dan mengerjakan Minah Ronggeng ni secukup rasa demi untuk mencapai matlamat mereka mengurangkan majoriti kemenangan Pakatan Rakyat.

Semua media Perdana pakat-pakat meronggeng Minah Kaput jelmaan Atlantuya… tiada ruang yang tak diberi untuk Minah Ronggeng ini… semua ruangan adalah hak milik Minah Ronggong. pendek kata, batuk sahaja, set untuk wawancara ekslusif dah tersedia.

Dan akhirnya Minah Ronggeng hanya menang undi pos… ala… undi pos ni korang paham-paham la atas arahan sape…

Minah Ronggeng menang undi pos tetapi Minah Ronggeng kalah pada calon bebas yang menentang Ir Nizar dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang yang lepas…

Promotion sikit punya gila babi, last-last kalah dengan cap payung yang langsung tak de buat apa-apa promosi dan jugak langsung tak dapat sokongan media perdana…

Malu sungguh… UMNgok lagilah bertambah Ngok… konon-konon nak guna proksi… naikkan Minah Ronggeng cukup-cukup… last skali kau makan jela undi pos kau tu sampai kenyang… pegi la rayakan kejayaan kau menang undi pos tu.

Tunggulah pilihanraya kecil Manek Urai nanti… UMNgok akan buat kerja-kerja bodoh yang sama jugak… media Perdana akan mencanangkan betapa mundurnya Kelantan dibawah PAS, surat khabar akan tayang gambar-gambar lama di Kelantan… dan macam-macam lagi yang korang boleh agak…

Lagi banyak UMNgok/Barisan Nasiyonal memburukkan Pakatan Rakyat, laagi rakyat meluat… tapi UMNgok tak pernah belajar dari kesilapan… UMNgok tak kan membetulkan kesilapan itu… apa yang UMNgok akan buat ialah sedaya upaya berusaha untuk membuat supaya orang ramai menerima kesilapan itu sebagai kebiasaan…

Matlamat menghalalkan cara.

Asal dari [sini]

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: